
Първоначално написано от
Mateev
Брокерите не са виновни, че има толкова много губещи клиенти. Разбира се, че вината е в самоте клиенти, които влизат в мътните, води без да са наясно за всички възможни подводни камъни. Има обаче един параметър, който аз го наричам РАЗХОДИ ЗА БРОКЕРА, и който много малко хора осъзнават какъв е истинския им размер. Затова още веднъж ще ги припомня за тези, които не ги знаят.
1. Спред - Единствения разход, който всички го виждат, но който много често е измамно малък с цел зарибяване.
2. Плаване на спреда - промяна на спреда по логика, която е насочена против съзможноста трейдерите да спечелят.
3. Слипидж - неточно изпълнение на сделките по логика, която е насочена против трейдерите.
4. Комисионни - някои брокери ги прилагат с оправданието, че уж дават много добър спред.
5. Суап - това е наказателна мярка за тези, които държат дългосрочни позиции, защото няма нищо общо с правилата, по които трябва да се прави роловър на позициите.
6. Ограничения на приходите от суапа - това е наказателна мярка към тези трейдери, които случайно натрупат голям положителен суап.
7. Закъснения в изпълнението на сделките - това дава правото на брокера да изпълни сделката по най-лошата цена в прозореца от времезакъснение.
8. Рекотиране - това дава възможноста на брокера да потвърждава търговски операции за вход и изход само ако са във вреда на клиента.
9. Обиране на стопове - персонално движение на цената срещу големи ордери във вреда на клиента, като в например 10% от случайте превръща големите печеливши сделки в губещи.
10. Движения на цената с отклонения в посока загуба на клиентите - цената се движи отклонена на няколко пипса от коридора от световни цени, като това отклонение винаги е в посока за обир на сумарната клиентска позиция.
11. Персонални действия срещу печеливши клиенти - прехвърлят се в специални групи, в които част от горните методи за кражба са силно завишени.
12. Отказ за изплащане на печалбата на базата анализ на минали сделки и търсене на нещо дребно, което уж е нарушило някое от условията в договора с клиента.
13. При Margin Call и StopOut брокера първо затваря най-губещите позиции, като с това отнема шанса на клиента бъдещото движение на цените да го измъкне от тази ситуация.
14. Има и още, но ще ви го спестя, защото знам че ДАНС също чете този форум. Става въпрос за възможноста да се редактират сделки със задна дата.
Средностатистическите загуби по горните позиции много трудно могат да бъдат детектирани без специализиран софтуер, който да прави подробни логове тик по тик, и после да ги анализира. Но дори и да си напишете този софтуер, и да детектирате размера на обирите, брокерите веднага ще ви посочат точка от договора, според която те са в правото си да правят горните хватки. Като цяло брокерите разчитат, че масовия средностатистически клиент е лапнишаран, който има само смътна представа за горните точки, но няма представа за реалния размер на кражбата, която те предизвикват.
Аз също не мога да докажа реалния размер, но имам груба представа за неговите средностатистически стойности и мога смело да кажа, че брокерите обират от клиентите от 3-4 до 7-8 стари пипса от всяка една сделка, а от дългосрочните още повече. И като отчетем факта, че трудно се постигат стратегии с ПМО, по-голямо от 5 пипса, веднага осъзнаваме защо брокера е в състояние лесно да ги превърне от печеливши в губещи.
Именно поради тази причина аз продължавам да твърдя, че разликата в статистиките на тази класация се дължи именно на КАЧЕСТВАТА НА БРОКЕРИТЕ или по-скоро на МОРАЛА НА БРОКЕРИТЕ, защото всички правят неявни обири, но някои от тях го правят ПО-НАГЛО от другите.
А самият факт, че в тази тема се изказват и други мнения говори само за това, че повечето хора наистина не са запознати със статистическите аспекти на горните методи за обиране на клиенти. Една от причините едно време да продам брокера СТС Финанс беше именно тази, че морала не ми позволяваше да прилагам горните методи, в резултат на което средната печалба на брокера беше съизмерима с разходите за неговото функциониране (около 60 000 лв. на месец). Можех лесно да го изкарам на печалба само с няколко разцъквания на мишката, при това на голяма печалба, но съвеста ми не го позволи.
Още по него време в административната конзола на сървъра имаше тайни недокументирани менюта, с които можеше да се направи настройка сървъра да играе против клиентите по поне 10 различни начина, и за съществуването на тези менюта и начина да се покажат се подшушваше на ухо от представителя на MetaQuotes, който идваше на място да направи първата инсталация и първия устен инструктаж, който не е за хорски уши. Аз лично никога не споменах на никой от персонала за наличието на такива менюта, и като продавах брокера също запазих в тайна от новия собственик тяхното съществуване. Това обаче не дава никаква гаранция, че след това той не е научил за тях от MetaQuotes.
Другата възможност на брокерите да ги правят горните хватки е наличието на Административно API, възможностите на което са почти неограничени за програмиране на сървъра да прави шменти-капели. Има и Дилингово API, при което всяка една сделка преди да се сключи от сървъра се праща на външен софтуер, на който се дава възможноста да прави каквото си иска с нея, а след това сървъра покорно се съгласява. За който не е разбрал - сървъра има пълен комплект от възможности за автоматична търговия, параметрите на която се настройват с административното API, но може да се превключи и в режим на дилингово API, при който сървъра се отказва от собствената си логика и става покорен слуга на външната логика. Разбира се има си и Административни и Дилингови конзоли, в които има настройки само на това, което е честно, и което се показва на регулаторите, ако дойдат на проверка. Другото остава скрито и е невъзможно да бъде детектирано от който и да било проверяващ (скритите менюта, както и административното и дилинговото API, които в общия случай могат да са на компютри извън офиса на брокера).
В заключение:
В цялата тази FOREX индустрия има много лъжа и много измама, като нивото на морал на брокерите е различно, и има такива брокери, при които МОРАЛА Е МНОГО ПО-ВИСОК от този на другите брокери. И публикуваната статистика, ако е вярна, според мене е един много добър критерий за морала на брокерите, включени в нея. Този морал обаче не е константна величина. Когато един брокер благодарение на конкуренцията изпадне в ситуация "или фалит или допълнителен обир на клиентите", сами се досетете кое от двете ще избере. Аз лично едно време избрах да продам брокера, защото се появи такъв шанс, но до ден днешен си задавам въроса какво наистина бих направил и докъде бих стигнал, ако не бях успял да го продам.
Колкото до нашата търговия - ами трябва да търсим стратегии с ПМО над 10 пипса, ако искаме да надделеем над алчноста на всеки един брокер по света. Такива стратегии съществуват, но са изключителна рядкост и се правят изключително трудно. Единици са хората по света, които го постигат, и след това като правило създават поредния инвестиционен или HFT фонд. Моята мечта също е такава, но явно няма да е в този живот.